hoppträning med nils, vila för jack

tog bussen direkt till stallet efter skolan. därifrån åkte jag och nils med maja till denan för att hoppträna för arnold.. började träningen med att rida mycket öppna, sluta och två cavaletti som man skulle korrigera galoppsprången mellan.. sedan hoppade vi en låg liten bana, gick sådär, lite var mitt fel för jag släppte honom inte tillräckligt över hindren och höll inte så mycket som behövdes innan. men på slutet var allt jättebra, hoppade en bana på 80 cm:) i den så satt alla galoppsprång super kändes det som! han är jätterolig att hoppa, är jätteduktig och hoppar som en gud!! nu gäller det bara att hjälpa honom få upp självförtroendet, när det är bra ska vi tävla. men det blir inga hopptävlingar i år, möjligtvis en clear round på vigelsjö i december men det får vi se. var verkligen supernöjd med träningen, han var så bra!! vill också tacka maja och hennes snälla mamma för att jag fick åka med dem<3 jack vilade, skulle tagit in honom innan vi åkte hade jag tänkt. men det blev lite bråttom så han fick vara kvar ute<3 imorrn ska nog nils vila eller möjligtvis skrittas ut i skogen:P Jack tänkte jag trimma på banan! det behövs;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0