shit vad rädd jag var asså!!:O

idag skulle vi åka till tävlingen i karlstad, skulle bli jättekul...  åkte från stallet typ halv 8 och jack var snäll att lasta och så:) men efter typ en och en halv timme så kom det dunsar från transporten med jämna mellanrum som fick den att gunga till lite bakom bilen, efter ett par dunsar stannade vi för att kolla så att han mådde bra. mamma gick först för att öppna dörren och jag kommer precis efter... så ser vi att han har kommit över bommen och ligger helt hoppackad i fram med huvudet mellan benen nertryckt så att han knappt får någon luft, och så är ena bakbenet fastklämt mella den lösa bommen och mellanväggen:O så benet sitter fast eftersom dom andra benen trycker på bommen...
vi öppnar transporten i bak och skruvar låss dom skruvarna som finns på sidorna så att några grejor i trailern ska lossna men han kommer ändå inte loss på en gång... nu börjar jag verkligen bli rädd eftersom det ser ut som och låter som om att han har brytit nacken och det ser ut som att han kommer bryta benet alldeles snart...
mitt i allt börjar det också droppa blod från benet ner på magen:O efter ett tag får vi iaf loss benet och huvudet så att han kan andas. men han ligger fortfarande kvar.. snart reser han sig och vi backar urt honom, ser typ två ganska stora sår på benet som det blöder ganska mycket från, han vill inte heler gå på benet utan försöker istället hoppa på dom andra tre!
medans han betar ringer mamma till mälarkliniken som säger att vi kan komma dit meed honom, min snälla kille vet ni hur duktig han var nu eller? jo han går in i transporten igen även fast han är så chockad och rädd och knappt kan gå på ena benet!!<33333

när vi kommer fram får han först gå in i en box och ta det lite lu´gnt en kort stund, sedan får han stå på gången medans dom klipper upp vårt provisoriska bandage som mamma lindat eftersom det blödde så mycket. sedan tar dom ett blodprov och ger honom lugnande och smärtstillande. efter det blir han röntgad eftersom dom inte är säkra på om något är av, men som tur är var det inget som var av:D  dom tvättar rent benet från blod ochlägger ett tjockt skönt bandage på hela benet ända långt upp över knät. sedan tar dom ut lite ledvätska också och ger honom mer lugnande medans dom tättar och håller på<3 sen får han gå in i samma box igen och vila medans han piggnar till igen, när han stog i boxen var han så chockad att han bara stod och skakade...:S
hema igen får han gåin i boxen en stund men sedan också beta lite, nu kan han iaf stödja på benet:) 
egentligen ska han ha boxvila i två veckor men eftersom han inte kan stå inne själv har björne vart så snäll och byggt en liten hage i gräset bredvid rossi åt honom:)
personalen på kliniken var så himla snälla och hjälpsamma idag, tack så mycket till er!<3333
tjaa det var väl ungefär min dag det, kunde ha vart bättre säger jag bara;) 

Kommentarer
Postat av: Denice

Stackare! Ge honom godis ifrån mig! <3

2009-05-29 @ 21:28:59
Postat av: tove

mm det ska jag:P<33333

2009-05-29 @ 22:47:21
URL: http://bagardrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0